Diaper service

Wat doet Washcot voor U?

Details ›

Washcot verhuurt u de luiers.
Washcot zorgt voor een professionele reiniging van de luiers.
Washcot zorgt voor de wekelijkse levering van schone luiers en ophaling van gebruikte luiers.

Hoe worden de luiers van Washcot gereinigd?

Details ›

Al onze luiers worden professioneel gewassen volgens de hoogste hygiënische normen. Washcot volgt een speciaal ontworpen wasproces dat ervoor zorgt dat elke luier bacterieel zuiver gereinigd wordt.

Bovendien gaan de luiers door verschillende spoelbeurten om zeepresten te verwijderen om zodoende dezelfde PH waarde te behouden als die van je baby. Washcot laat op regelmatige basis testen uitvoeren opdat steeds voldaan blijft aan de hoogste hygiënische standaarden en normen.

Wordt er een afspraak gemaakt voor de eerste levering?

Details ›

Ja, bij de eerste levering van de luiers zal Washcot telefonisch of via e-mail met u een afspraak maken om de zak met luiers persoonlijk te overhandigen en eventuele vragen in verband met ophaal en levering te beantwoorden.

Mijn baby is er nog niet, kan ik al van start gaan?

Details ›

Ja, u kan zich al registeren voor dat de baby er is. Washcot neemt contact met u op voor een eerste levering ten laatste 2 weken voor de uitgerekende datum. Na de geboorte kan u uw account activeren door telefonisch of online Washcot op de hoogte te brengen.

Hoe lang zal ik gebruik maken van de luierservice?

Details ›

De meeste baby’s gebruiken de service ongeveer 24 maanden. Baby’s die gebruik maken van katoenen luiers zijn eerder zindelijk, nog een goede reden om katoenen luiers te gebruiken.

Kan ik meer dan één kind inschrijven voor de luierservice?

Details ›

Geen enkel probleem. U kan dit telefonisch doen of online, via start de service of via de persoonlijk pagina.

Luiers en pakketten

Hoeveel luiers heb ik wekelijks nodig?

Details ›

Voor een pasgeboren baby zal u ongeveer 10 tot 11 luiers per dag nodig hebben. Dit komt overeen met het pakket small dat Washcot u aanbiedt.

Krijg ik elke week hetzelfde aantal luiers?

Details ›

Neen, de luierservice werkt op basis van een wekelijkse rotatie.

Een voorbeeld van een wekelijkse rotatie:

  • Week 1: een eerste levering van 70 luiers
  • Week 2 : levering van 70 luiers, ophaling 65 gebruikte luiers
  • Week 3 : levering van 65 luiers, ophaling 68 gebruikte luiers
  • Week 4 : levering van 68 luiers, ophaling 62 gebruikte luiers
  • ...

U heeft steeds hetzelfde aantal luiers in huis.

Welke maat luier heb ik nodig?

Details ›

De luiers van Washcot bestaan uit 3 maten gebaseerd op het gewicht van de baby.

  • Small: 2,5kg tot 7kg
  • Medium: 6kg tot 11kg
  • Large: 10kg tot 15kg

Indien u de maat wenst te veranderen kan dit telefonisch of online op de persoonlijke login pagina.

Wat moet ik doen wanneer mijn baby een grotere maat van luier nodig heeft?

Details ›

U kan Washcot daarvan telefonisch op de hoogte brengen, of online via de persoonlijke login pagina. Vanaf de volgende ophaal- en leverdag zal de maat aangepast zijn.

U mag alle luiers zowel de gebruikte als schone luiers van de oude maat in de luierzak van Waschot doen. Ten minste 2 weken na het veranderen van de maat dienen alle luiers van de oude maat aangeboden te worden voor ophaling.

Wat als mijn crèche geen katoenen luiers wil gebruiken?

Details ›

Indien uw crèche geen katoenen luiers wil gebruiken kan u kiezen bij Washcot voor het combo pakket, al dan niet aangevuld met bio wegwerpluiers.

Hoe kan ik mijn pakket wijzigen?

Details ›

U kan uw pakket wijzigen telefonisch of online op de persoonlijke login pagina. Dit kan bijvoorbeeld als uw baby/peuter naar de crèche gaat.

Wat doe ik met de gebruikte luiers?

Details ›

De gebruikte luiers en inleggers worden in de luierzak van Washcot bewaard tot de volgende ophaling.

Moet ik de gebruikte luiers uitspoelen?

Details ›

De gebruikte luiers mogen nooit uitgespoeld worden, Washot zorgt ervoor dat de luiers gewassen worden volgens een strikt hygiënisch wasproces. Men dient wel de vaste stoelgang boven het toilet om te keren of het inlegvliesje met vaste stoelgang in het toilet door te spoelen.

Zal de luieremmer niet slecht gaan ruiken?

Details ›

Katoenen luiers ruiken minder dan wegwerp luiers. Met een paar eenvoudige tips kan je slechte geurtjes vermijden.

Door de luierzak van Washcot of een herbruikbare luierzak over de luieremmer te plaatsen voorkomt u dat u de luieremmer telkens moet uitwassen.

Ook het regelmatig verversen van de filter in de luieremmer zorgt ervoor dat geurtjes wegblijven.

Ik heb meerdere kindjes in de luiers?

Details ›

Geen probleem, je kan meerdere pakketten toevoegen aan je account. Bij 2 of meerdere pakketten ontvang je steeds 10% korting op je pakketten.

Ophaal en levering

Wanneer is mijn ophaal- en leverdag?

Details ›

De ophaal- en leverdag kan u terugvinden op de kalender op uw persoonlijke login pagina. De ophaal- en leverdag zal wekelijks dezelfde dag zijn, tenzij deze op een feestdag valt.

Wat als mijn ophaal- en leverdag op een feestdag valt?

Details ›

Wanneer uw ophaal- en leverdag op een feestdag valt dan laat Washcot u een week op voorhand weten wanneer de ophaling/levering zal gebeuren.

(vb. Wanneer uw ophaal- en leverdag op Nieuwjaarsdag valt dan zal Washcot u laten weten dat de ophaling/levering zal gebeuren de dag nadien.)

Wat doe ik op de wekelijkse ophaal- en leverdag?

Details ›

Gebruik uitsluitend de meegeleverde luierzak van Washcot met de voorziene sluiting. In de luierzak hoeven enkel de gebruikte luiers en de gebruikte inleggers. Washcot komt de luierzak bij u ophalen.

U mag de luierzak ook buiten plaatsen op de ophaal- en leverdag dit vanaf 7.00 uur. Plaats de luierzak van Washcot met het logo goed zichtbaar.

Wat doe ik met de schone luiers en inleggers die ik nog over heb op de ophaal- en leverdag?

Details ›

Washcot werkt met een rotatiesysteem, u hoeft de overgebleven schone luiers/inleggers niet in de luierzak te doen.

Washcot zorgt ervoor dat uw luiers/inleggers wekelijks aangevuld worden. Enkel bij het veranderen van de maat dient u de ongebruikte luiers in de luierzak van Washcot te doen.

Wat doe ik als ik niet thuis ben op de ophaal- en leverdag?

Details ›

U hoeft niet thuis te zijn op uw ophaal- en leverdag. U mag de luierzak van Washcot goed afgesloten en met het logo goed zichtbaar buiten plaatsen dit vanaf 7.00 uur ’s morgens.

Op uw eerste ophaal- en leverdag kan u met de chauffeur van Washcot een geschikte plaats afspreken voor het plaatsen van de luierzak.

Wat als ik vergeet mijn luiers op de ophaal- en leverdag aan te bieden?

Details ›

Wanneer de luiers op de ophaal- en leverdag niet beschikbaar zijn voor ophaling wordt uw nieuwe bestelling alsnog geleverd. We brengen u via email op de hoogte dat de ophaling niet beschikbaar was.

Ik ga op vakantie, wat doe ik?

Details ›

Washcot kan uw service pauzeren voor vakanties of andere onderbrekingen. Dit kan wanneer Washcot tenminste tien dagen voor de volgende ophaal- en leverdag op de hoogte wordt gebracht. Dit kan telefonisch of via de kalender op uw persoonlijke login pagina.

Voor deze periode wordt er niets aangerekend. Op de persoonlijke login of webshop kan u bio wegwerpluiers aankopen voor gebruik op vakantie.

Wat doe ik met gebruikte bio wegwerpluiers?

Details ›

De gebruikte bio wegwerpluiers mogen niet in de luierzak van Washcot. U kan de bio wegwerpluiers gewoon in de tuin composteren of in een compostvat doen. Dit vermindert de afvalberg.

Accessoires en benodigdheden

Wat doe ik met een gebruikte luier wanneer ik op uitstap ben?

Details ›

U kan gebruik maken van luierzakjes die waterdicht en geurbestendig zijn.

Wat gebeurt er als ik per ongeluk iets anders dan luiers of inleggers in de luierzak werp?

Details ›

Gelieve alle persoonlijke voorwerpen uit de luierzak te houden, we kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele verloren voorwerpen achtergelaten in de luierzak.

Laat het ons weten en we zullen ons best doen om eventuele verloren items terug te vinden.

Wat doe ik boven de luier van Washcot aan?

Details ›

Boven de luier dient u een overbroekje aan te doen, dat zorgt ervoor dat de vochtige luiers niet in contact komen met de kledij. Overbroekjes hoeven niet bij iedere luierwissel vervangen of gewassen te worden. U kan de overbroekjes bij Washcot aankopen.

Overbroekjes zijn in verschillende maten verkrijgbaar, u kiest het best een maat die goed aansluit rond het buikje en de beentjes van de baby.

Worden overbroekjes ook door Washcot gewassen?

Details ›

De overbroekjes dienen zelf thuis gewassen te worden. Tussen de luierwissels in kan u de gelamineerde binnenzijde van de overbroekjes gewoon droog maken met een doekje.

Wanneer echt vuil, kunnen deze gewoon in de wasmachine gewassen worden. 3 tot 6 overbroekjes zouden voldoende moeten zijn.

Wat als ik extra absorptie nodig heb?

Details ›

Bij elk pakket van Washcot worden standaard 10 of 20 inleggers bijgeleverd. Dit voor extra absorptie tijdens de nacht of bij een dutje. De inleggers worden ook door Washcot gewassen. Niet elke baby zal deze nodig hebben.

Extra inleggers kunnen gehuurd worden op de persoonlijke login pagina.

Welke crèmes kan ik gebruiken met de luiers van Washcot?

Details ›

Enkel producten die veilig zijn voor katoenen luiers mogen gebruikt worden met de luiers van Washcot (vb. de producten van Baby Bee). Producten op basis van petroleum of zinkoxide (vb. Vaseline, Mustela, Inotyol en dermocrem) mogen niet gebruikt worden.

Deze producten brengen schade toe aan de luiers. Wanneer u toch producten op basis van petroleum of zinkoxide wenst te gebruiken dient er ten alle tijde gebruik gemaakt te worden van een inlegvliesje.

Algemeen

Werkt Washcot met een maandelijkse factuur?

Details ›

Ja, Washcot werkt met een maandelijkse factuur, deze wordt u via email toegestuurd. U kan deze ook online raadplegen via uw persoonlijke login pagina. U kan de factuur betalen via overschrijving of domiciliëring aan Washcot.

Dienen er vervoerskosten betaald te worden voor producten aangekocht op de webshop van Washcot?

Details ›

Voor actieve klanten van de luierservice worden er geen vervoerskosten aangerekend voor producten aangekocht op de webshop. De producten worden geleverd op de volgende ophaal- en leverdag. De producten aangekocht op de webshop van Washcot worden automatisch toegevoegd aan uw maandelijkse factuur.

Ik verhuis, wat doe ik?

Details ›

Adreswijzigingen kunnen op uw persoonlijke login pagina doorgegeven worden ten minste twee dagen voor de volgende ophaal- en leverdag.

Hoe kan ik de service stopzetten?

Details ›

U kan de luierservice telefonisch of online via de persoonlijke login pagina stopzetten. De opzeg kan wekelijks en ten vroegste na de eerste maand service. Gelieve Washcot hiervan ten minste één week op voorhand op de hoogte te brengen.

U kan de luierservice telefonisch of online via de persoonlijke login pagina stopzetten. De opzeg kan wekelijks en ten vroegste na de eerste maand service. Gelieve Washcot hiervan ten minste één week op voorhand op de hoogte te brengen. De klant is niet verbonden aan een vast contract.

Wat doe ik als ik een vraag heb die hier niet vermeld wordt?

Details ›

U kan altijd contact met ons opnemen op tel +32 56 90 41 34 , via mail of op uw persoonlijke login pagina.